Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek

I. Bevezetés

Kérjük, amennyiben Ön vásárlója, illetve felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben a szerződés minden pontjával egyetért, és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti azt.

Az ÁSZF az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft. által üzemeltetett www.aktivmagyarorszag.hu honlap aloldalán működtetett webáruházban történő vásárlás általános szabályait és feltételeit rögzíti.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus (online) formában kerül megkötésre és elfogadásra a webáruház üzemeltetője és a webáruház látogatója/vásárlója között, mely a későbbiekben nem kereshető vissza. A megkötött szerződés magatartási kódexre nem utal. A webáruházban történő megrendelés rögzítéséhez szükséges adatok megadása önkéntesen történik.

A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

II. A webáruház működtetőjének (a továbbiakban: kötelezett vagy vállalkozás) adatai:

  • Cégnév: Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft.
  • Cím, székhely: 1037 Budapest, Szépvölgyi út 39.
  • Adószám: 26768496-2-41
  • Cégjegyzékszám: 01-09-343790
  • Cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
  • Bankszámlaszám: 10032000-00358619-00000017
  • Szerződés nyelve: magyar
  • Webáruház domain: webshop.aktivmagyarorszag.hu
  • Elektronikus elérhetőség: webshop@aktivmagyarorszag.hu
  • Kereskedelmi tevékenység bejelentésének nyilvántartása: Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyeri Polgármesteri Hivatal Jegyzője által nyilvántartásba véve, 15370 nyilvántartási szám alatt

III. A weboldalon folytatott tevékenység

Webáruház működtetése. Csomagküldő kiskereskedelmi tevékenység, országos jelleggel. A weboldal aloldala termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít az érdeklődők, illetve vásárlók részére.

IV. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

Aktív élettel, mozgással összefüggő ruházati termékek, könyvek, kiadványok, játékáruk, emlék- és ajándéktárgyak.

V. Felhasználási feltételek

V.1. Felelősség

Ön a webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja. A vállalkozás kizár minden felelősséget a webáruház használói által tanúsított magatartásért. A vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

V.2. A szerzői jogokról

A webáruház üzemeltetője és a webáruház tartalmának létrehozásában közreműködők a szerzői jogukat fenntartják a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: Szjt.) alapján. A webáruházban megjelenő minden tartalom, így a tájékoztatók, leírások, cikkek, a képek, a weboldal grafikája vagy bármely más egyéni, eredeti megoldás szerzői mű, és az Szjt.-ben megfogalmazott szerzői jogi oltalom alatt áll. A webáruház oldalain megjelenő szöveges és képi, hangi, illetve videótartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak, ezeket felhasználni csak a vállalkozás engedélyével lehet. A weboldalon lévő tartalmak engedély nélküli felhasználása vagy annak tűrése büntetést vonhat maga után. A szerzői jogok gyakorlója a webáruház üzemeltetője.

VI. A webáruházban történő vásárlás

VI.1. Megjelenített árakra vonatkozó tudnivalók

A webáruházban szereplő árak forintban értendők, bruttó árak, 27 %-os ÁFA tartalommal.

VI.2. Rendelési információk

A megjelenített termék megrendelhető online kosárrendszerünk segítségével.

A webáruház böngészése és a vásárlás regisztrációval és regisztráció nélkül is lehetséges.

Megrendelését a webáruházon keresztül leadott megrendelése elküldésének visszaigazolásával fogadjuk.

A termék kézbesítése magyarországi címre történő kézbesítéssel, házhoz szállítással vagy csomagküldő automatába szállítással valósul meg.

VI.3. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon, 10:00-16:00 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, de amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.

Minden esetben e-mailben értesítést küldünk a beérkezett megrendeléséről. Általános teljesítési határidő: 3-5 munkanapon belül. Készlet hiány esetén a teljesítés időtartama legfeljebb 14 nap. A visszaigazolásban tájékoztatjuk vásárlóinkat a megrendelés beérkezéséről és adatairól. A teljesítés várható időpontjáról a vásárlót az általa megadott elérhetőségen a csomagküldő Foxpost értesíti.

Amennyiben a megrendelés elküldését követő 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail nem érkezik részünkről, akkor megrendelésének rögzítése nem volt sikeres (a szerződés nem köttetett meg). Ilyen esetekben kérjük, keressen fel minket elérhetőségeinken keresztül.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A kifizetett termék vételára visszautalásra kerül.

VI.4. Rendelés menete

  1. Válassza ki a kívánt terméket (termék, méret, szín, darabszám megadása).
  2. Tegye a kiválasztott termék(ek)et a kosárba a „Kosárba teszem” feliratra kattintással.
  3. Ellenőrizze a „Kosár” tartalmát, a „Kosár összesen” tartalmazza a termék díját és a szállítás költségét is.
  4. Válassza ki a szállítási módot. Jelölje meg, amennyiben utánvétellel kíván fizetni.
  5. Kattintson a „Tovább a pénztárhoz” feliratú gombra.
  6. Adja meg a számlázási és szállítási adatokat. Amennyiben a számlázási és szállítási adatok eltérőek, aktiválja a bejelölést a “Szállítás másik címre?” jelölőnégyzetnél és adja meg a kívánt, a számlázási címtől eltérő szállítási adatokat.
  7. Az adatok megadását követően a Megrendelés véglegesítése és elküldése érdekében kattintson a „Fizetés Barionnal” gombra.
  8. A BARION rendszeren keresztül történő sikeres fizetést követően e-mail-ben értesítést kap a beérkezett megrendelésről.

VI.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A vállalkozás a vásárlót 48 órán belül tájékoztatja a megrendelés beérkezéséről. Ha a vállalkozás nem küldi meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt terméket nem köteles átvenni.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a fizetési és szállítási módot, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a vásárló rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

VI.6. A szerződés létrejötte

A szerződés a visszaigazolás megérkezésével jön létre.

A megkötött szerződés magatartási kódexre nem utal.

A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

VI.7. A szerződés iktatása

A weboldalon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a vállalkozás azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

VI.8. Számla

A vállalkozás elektronikus számlát állít ki, amelyet e-mail útján küld meg a vásárló részére.

VI.9. A megrendelt termék árának kifizetési módja

  • Utánvétellel (házhoz szállítás kérése esetén készpénzben, Foxpost automatánál történő fizetés esetén bankkártyával)
  • Bankkártyás fizetés BARION rendszeren keresztül

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A BARION fizetési rendszer Általános Szerződési Feltételei részletesen a https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/ oldalon keresztül érhetőek el.

BARION fizetés, illetve utalás esetén az elfogadó adatait a II. pont tartalmazza.

Kérjük, átvételkor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni a csomagot, és a termékeken észlelt esetleges sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot!

VI.10. A megrendelt termék átvétele, illetve a termék ára és a házhoz szállítás díja kifizetésének részletei

Webáruházunk megrendeléseit a Foxpost csomagküldés szállítja ki. A csomagok kézbesítése munkanapokon 9-17 óra között történik.

Foxpost csomagküldés esetén online vásárláskor átvételi módnak házhoz szállítást vagy a lakóhelyhez legközelebb eső Foxpost automatát lehet választani.

Házhoz küldés esetén két munkanap a kiszállítási idő, miután a futár átvette a csomagot az automatából. Az utánvét összegét házhozszállítás esetén a futárnál készpénzben tudja fizetni a címzett. Három nap őrzési idő után a Foxpost visszaviszi a raktárba, ahol további egy hétig tárolják. Ez idő alatt a címzett és a feladó is kérhet újra küldést, melynek díja 1.199,- Ft. Ha senki nem kér újra küldést, a Foxpost visszaküldi a csomagot a feladónak 500,- Ft. ellenében abba az automatába, ahol eredetileg feladta.

Foxpost automatába történő szállítás esetén, miután a futár átvette a csomagot a webáruháztól, 1-3 munkanapon belül kiszállítja a választott célautomatába. Ha megérkezett a csomag a választott automatába, a Foxpost rendszer SMS-ben és e-mailben küld értesítést a vásárlónak. Az SMS-ben küldött nyitókóddal átvehető a csomag az automatából.

Az automatában a küldemény őrzése az érkezéstől számított 3 nap. Az átvételi határidő óra-perc pontossággal a csomag érkezéséről szóló sms és email értesítésben található. Ha munkaszüneti- vagy ünnepnap beleesik ebbe az időszakba, akkor az átvételi határidő automatikusan meghosszabbításra kerül.

A Foxpost csomagküldés részletes feltételeit a honlapjukon, a https://foxpost.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek oldalon részletesen megtalálja.

VII. A vásárlót (fogyasztót) megillető elállási és felmondási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási/felmondási határidő, a termék átvételének napjától számított 14 nap.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a vállalkozás II. pontban jelölt címére. Az elállási/felmondási nyilatkozat mintája itt elérhető.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.

VII.1. Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

VII.2. Nem illeti meg a fogyasztót az elállási/felmondási jog:

  • olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgásoktól, ingadozásoktól függ;
  • kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideit megőrző termékek;
  • hang, illetve kép vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta;
  • olyan zárt csomagolású termékek esetén, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a védőcsomagolás felbontását követően nem küldhető vissza.

VIII. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

VIII.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön, mint vásárló (fogyasztó) a kellékszavatossági jogával?

Ön hibás teljesítés esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

VIII.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a VIII.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

VIII.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében foglalt tartós fogyasztási cikk hibás teljesítése alapján a vállalkozás jótállásra köteles. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén jótállást nem vállalunk.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok, a VIII.1. és a VIII.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A megrendelt termék zárt dobozban, illetve lezárt csomagolásban fog megérkezni. Amennyiben a termék hibás, kérjük, juttassa vissza a II. pontban jelölt címünkre. Hibás termék esetén térítésmentesen új terméket küldünk Önnek, de ennek előfeltétele, hogy a hibás terméket visszajuttassa.

VIII.4. Kártérítés kellékhibás teljesítés esetén

VIII.4.1. A kártérítés általános szabályai

A kötelezett köteles megtéríteni a vásárlónak, mint jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.

A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a jogosult akkor követelheti, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. A jogosult kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült.

VIII.4.2. A kártérítési igény határideje

Ön a kötelezettel szembeni kártérítési igényét írásban a feladástól számított 15. naptól kezdődően, illetve a küldemény hiányossága vagy sérülése esetén az erre vonatkozó jegyzőkönyv felvételét követően, ezen időpontoktól számított egy éves elévülési időn belül érvényesítheti. Ön kártérítési igényét a küldemény késedelmes kézbesítése címén a küldemény átvételétől számított tizenöt napos jogvesztő határidőn belül írásban jelentheti be.

Ön kárigényének elbírálására és kielégítésére a küldemény megsemmisülése vagy elvesztése, a küldemény sérülése, tartalomhiánya esetén kárigény bejelentéséről készült jegyzőkönyv alapján van lehetőség. Amennyiben a tévesen kézbesített küldemények visszavételére és szabályos kézbesítésére nincs lehetősége, a küldeményt elveszettnek tekinti.

VIII.4.3. A kártérítési igény elbírálása, kifizetése

A küldemény megsemmisülése vagy elvesztése, továbbá teljes vagy részleges tartalomhiánya esetén, jegyzőkönyv alapján bejelentett kártérítési igényt a kötelezett a bejelentést követő 30 napon belül elbírálja és annak eredményéről az ügyfelet haladéktalanul tájékoztatja. A kötelezett az igény jogosságának elutasítása esetén az elutasítás indokait írásban közli az ügyféllel.

IX. Igényérvényesítési lehetőségek

IX.1. Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése:

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panasz e-mailben és postai úton is benyújtható a webáruház üzemeltetője részére, a II. pontban meghatározott elérhetőségeken keresztül.

A vállalkozás az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni. Amennyiben a vállalkozás a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panasz ügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az vállalkozás köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni.

IX.2. A vásárló ó panaszát a következő szervezeteknél és elérhetőségeken tudja bejelenteni:

IX.2.1. Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.
Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefon: + 36 1 391 1400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

IX.2.2. Fogyasztóvédelmi hatóság

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.

A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/

IX.2.3. Békéltető Testület

Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát a vállalkozás elutasítja, úgy jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet a vásárló lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a vállalkozásnál, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak neve és székhelye vagy telephelye, mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat, amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni
  • közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
  • végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.

A kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

A területileg illetékes békéltető testületekről bővebb információ itt található: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban. A vállalkozás székhelye szerinti Békéltető Testület elérhetősége:

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV. em. 2. ajtó
Telefon: +36 1 792 7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

IX.2.4. Bírósági eljárás

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával; azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

IX.2.5. Online vitarendezési platform (OVR)

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy a távolság meggátolná őket ebben.

A magyarországi online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait az Innovációs és Technológiai Minisztériumban működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) látja el, amely az odr@itm.gov.hu e-mail címen érhető el. Az OVR platform a https://webgate.ec.europa.eu/odr oldalra kattintással érhető el.

X. Egyéb információk

X.1. ÁSZF, árak módosítása

A vállalkozás jelen ÁSZF-et, a webáruházban forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a weboldalon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

X.2. Technikai korlátok

A webáruházban történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A vállalkozást nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webáruház működését és a vásárlást.

X.3. Adatvédelmi tájékoztató

A webáruház használatával és a vásárlással összefüggő Adatvédelmi tájékoztató itt érhető el.

Budapest, 2022. március 4.

Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft.